maandag 26 september 2011

Aardigheidje van Sony


Om zijn nieuwste tablet te promoten, heeft Sony een aardigheidje bedacht: via een Facebook-app een foto naar een billboard sturen. ,,Doel is om zoveel mogelijk consumenten kennis te laten maken met de nieuwe tablet. Met een hoog fungehalte laat Sony zien hoe eenvoudig het is om content te delen, af te spelen, te bekijken of te luisteren.'' De campagne duurt twee weken.
Door Sony Nederland op Facebook te 'liken', kunnen consumenten zich aanmelden voor de interactieve billboard-applicatie. Ze kunnen kiezen uit zeven led-billboards in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Arnhem. Door een favoriete foto via de Throw-functie naar het billboard naar keuze te slepen is het plaatsingsverzoek een feit. Binnen een uur verschijnt de foto in beeld.
De marketingmanager tot slot: ,,Het is bijzonder een campagne op te starten die niet eerder is vertoond in Europa. Wij zijn de eerste die meerdere led-billboards tegelijkertijd inzetten waarbij jezelf kunt kiezen op welk scherm je zichtbaar wilt zijn. Dus eigenlijk hebben we een dubbele primeur van de meest onderscheidende tablet en een ludieke campagne; een passende combinatie."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten