dinsdag 13 december 2011

Rara, wat is dat?


Een nieuwe digitale muziekdienst dient zich aan. Hij luistert naar de oproerkraaierachtige naam Rara.com. Speciaal ontworpen voor het grote publiek dat nog steeds cd’s draait en op zoek is naar een eenvoudiger manier om digitale muziek te gaan gebruiken, zeggen ze. Beschikbaar in vijftien landen in Europa.
De luisteraar krijgt toegang tot de catalogus van tien miljoen nummers (van onder meer Univeral Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Music, Warner Music Group). Hij betaalt 99 eurocent voor de eerste drie maanden. En daarna? Dat vinden we helemaal onderin het persbericht: 5,99 euro. Voor Android-smartphones is dat 9,99 euro (eerste drie maanden 1,99 euro).
“Het is uniek dat je nu toegang hebt tot alle muziek die je wilt, advertentievrij en voor minder dan de prijs van één muzieknummer”, zegt Tim Hadley, directeur van rara.com. “Of je nu houdt van Lady Gaga of klassieke muziek, rara.com maakt de toegang tot muziek waar je van houdt, eenvoudiger en plezieriger dan ooit. Typ rara.com in je browser en er opent zich een wereld van muziek voor je.”
De lancering is gebaseerd op onderzoek: dat wijst uit dat minimaal zeventig procent van de consumenten geen digitaal muzieknummer heeft aangeschaft in de laatste zes maanden. Daarnaast blijkt dat zestig procent nog nooit enige vorm van digitale muziek heeft ervaren.
Rara.com biedt ook een brede selectie van muziekstations die passen bij de stemming van elke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten