dinsdag 21 februari 2012

Panasonic is de B vergeten


Voor wat het waard is: de Eluga kun je gerust een meter diep een half uur lang onder water laten liggen. Daarna doet hij het nog steeds. Maar er zitten meer usp's in deze smartphone waarmee Panasonic Europa wil veroveren. Een op zijn minste snood plan, want het is dringen op deze markt. En we hebben niet het idee dat Apple, Samsung en Nokia wat zullen inschikken.
,,Omdat de vraag naar mobiele telefoons, vooral smartphones, nog steeds groeit en volwassen wordt in Europa, geloven we dat de markt een reeks van toestellen mist die een stijlvol design, hoge kwaliteit en de meest geavanceerde technologieën succesvol samenbrengt'', legt Laurent Abadie, baas van Panasonic Europe, uit tijdens de jaarlijkse conventie in Hamburg.
Een optimist, die Abadie. Hij mikt op de verkoop van 1,5 miljoen Eluga's in Europa binnen een jaar. Wereldwijd is de target 15 muljoen stuks. Ze hebben er zin in bij Panasonic. ,,Nu brengen we een mobiel product dat verbinding kan maken met de consumentenelektronica in de huiskamer. Dat geeft ons vertrouwen dat de lancering van onze smartphone business in Europa een groot succes zal zijn”, zegt Toshiya Matsumura, opperhoofd van de Mobile Communications.
Met 103 gram is de Eluga een van de lichtste Androids in Europa. Aan boord onder meer NFC-technologie waarmee we ooit 'contactloos' moeten kunnen betalen. En 'Swipe and Share'. We kunnen afbeeldingen van de telefoon naar de tv 'gooien' of films streamen van naar de tv. De VieraRemote app zorgt er ook voor dat de telefoon als een afstandsbediening gebruikt kan worden voor andere apparaten.
En die naam, Eluga, waar komt die vandaan? Die is gepeuterd is ‘elegant user-oriented gateway’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten